Stačí byť na slnku alebo treba niečo viac ?

Toto určite všetci viete, že vitamín D je nevyhnutný celý život, vďaka chronickým ochorením s vekom význam ešte rastie.

Odborníci tvrdia, že vitamín D plní viac ako 200 rôznych rolí v organizme a niektorí neváhajú označiť ho dokonca za vitamín s hormonálnym charakterom. Je jasne potvrdené, že hrá dôležitú úlohu v prevencii rôznych chronických ochorení, vrátane infekcií. U starších osôb tento vitamín znižuje riziko pádov, stratu rovnováhy a sily, zlomenín, mobility a predčasnej smrti.

Ak nemáte dostatok času a možností, aby ste sa pravidelne krátko opaľovali, ak nemáte v jedálničku dostatočné množstvo vitamínu D, potom je treba ho doplniť. Ak svoje dni trávite vnútri, ak celý deň sedíte na univerzite alebo v škole, ak ste tehotná alebo dojčíte, ak máte nadváhu, slnečnej alergii, ste vegetariáni alebo denne užívate lieky, ak je vaša koža tmavšia, než je obvyklé, alebo ak len žijete na severnej pologuli, je odporúčané, aby ste zvýšili svoje dávky vitamínu D.

Mudr. Vojtech Pálházy hovorí:

„Drvivá väčšina ľudí vie, že slnečné svetlo je pre nás najlacnejším zdrojom vitamínu D. Ako sa slniť, koľko a ako často, to som vysvetľoval nedávno, keď som informoval o činnosti bostonského profesora Dr. Michaela F. Holicka M.D., ktorý je v súčasnej dobe celosvetovým expertom na vitamín D číslo jedna. Pri každom rozhovore s klientmi, v poradni, v ambulancii alebo na prednáškach zdôrazňujem, že nemáme žiadny čarovný prútik ani čarovný liek alebo doplnok. Situáciu, problém je potrebné vždy komplexne analyzovať a komplexne pristupovať tiež k riešeniu. Len samotným vitamínom D nevyriešime ani rakovinu prsníka ani prostaty ani osteoporózu (rednutie kostí).

Pre ilustráciu mi dovoľte uviesť jeden praktický príklad. Kanadským kolegom nedávno napadlo bližšie preskúmať, koľko vitamínu D sa tvorí v organizme mladého aktívneho človeka v závislosti na tom, koľko času trávi na slnku. Zamerali sa na skupinu profesionálnych surfistov, ktorí trénovali týždenne 40 hodín na slnku.

Prvé výsledky boli šokujúce. Bol tam mladík, u ktorého sa syntetizoval 52 000 IU (medzinárodných jednotiek) a u jeho kolegu, ktorý stál na plávajúcej doske vedľa neho, len 20 000 IU, hoci sa zdržiavali na slnku rovnaký počet hodín! Nasledovali rôzne vyšetrenia, hodnotenie. Požiadali ich, aby sa úplne rovnako stravovali a dostávali presne rovnakú stravu v množstve prepočítanom podľa ich telesnej hmotnosti. Každému z nich brali vzorky kože, ktoré boli skúmané histologicky aj biochemicky. Riešenie bolo veľmi jednoduché a poučné.

Vitamín D sa tvorí z cholesterolu – látky, ktorú máme všetci vo svojom organizme v základnej vnútornej vrstve kože v dostatočnom množstve. Vytvorený vitamín D sa okamžite presunie do druhej vrstvy, ktorú môžeme chápať ako rezervoár (sklad) vitamínu D v organizme. Z tohto skladu sa ale vitamín D dokáže uvoľniť do krvi len vtedy, ak je v organizme dostatočná hladina horčíka!

Spomínate si? Už dlhšiu dobu vieme, že horčík má pre zdravie nášho organizmu viac ako 600 preukázaných funkcií. Jeho „spolupráca“ s vitamínom D je skutočne obdivuhodná. Nezabúdajte na to ani vtedy, keď sa cítite doslova zaliaty zlatými slnečnými lúčmi, či už v záhrade či na nudistickej pláži.“

Takže ja odporúčam vitamín D z Calivity :

Podľa odhadov postihuje nedostatok vitamínu D až 70 percent populácie. Účinnú látku D-drops, vitamín D3, sme extrahovali z treščej pečene a pridali sme k nej prírodnú príchuť. Dávkovanie prípravku je ľahké, môže sa podávať zamiešaný do pokrmu alebo nápoja. Forma tekutiny zaisťuje zásoby vitamínu D pre celú rodinu.

spolu s horčíkom( Strong bones, Magnezi B6 alebo Calcium magnezium plus ), ktoré si môžete objednať rovno tu.

 

 

zdroj: www.calivita.com

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25298573; https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3309643/; Soliance – Soothex Anti-inflammatory active ingredient; Oedema protective properties of the red vine leaf extract AS 195 (Folia vitis viniferae) in the treatment of chronic venous insufficiency. A 6 week observational clinical trial – Schaefer E. et al., Arzneimittelforschung. 2003;53(4):243-6.; Chevallier A (1996) BLV Enzyklopedie der Heilpflanzen, BLV, München, Wien, Zürich; Kiesewetter H, et al. (2000) Drug Res 50 (I), 2: 109-117

Iveta Malicka
Maľujem obrazy s láskou a ukazujem cestu, ako nájsť, pochopiť a vyliečiť svoje telo, myseľ a dušu, každému tak, ako práve teraz potrebuje
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobné údaje budú použité len pre účely vyriešenia vašej požiadavky. Zásady spracovania osobných údajov.

  • Mám záujem o novinky

    Registrácia

    Po odoslaní formulára MUSÍŠ POČKAŤ NA KONFIRMAČNÝ MAIL! Posiela sa automaticky okamžite. Na zadaný email obdržíš správu pre schválenie súhlasu so spracovaním Tvojich osobných údajov. BEZ POTVRDENIA SÚHLASU nemôžeš ZÍSKAŤ POŽADOVANÉ INFORMÁCIE ALEBO PRODUKT! Tu si môžeš prečítať naše zásady spracovania osobných údajov. Zásady spracovania osobných údajov
  • Kategórie